fredag 22. mai 2015

Utstyrsliste til baby.


  


 Klær Ut på tur
 6-8 bodyer Godkjent bilsete X
 4-5 trøyer/gensere Barnevogn X
 4-5 sparkebukser Stelleveske X
 Strømpebukser til kalde årstider Vognpose X
 4-6 pyjamaser Regntrekk og myggnetting til vogn XX
 Bomullsjakke eller en strikkejakke Bæresele/sjal XX
 En varmere jakke Utstyr til amming/mating
 3-6 par babysokker 3-4 amme-BH
 To babytepper. Engangs ammeinnlegg X
 Lue og votter i vinterhalvåret Ullammeinnlegg (høst, vinter, vår)
 Tynn bomullslue, sommer Ammepute X
 Utedress Håndpumpe X
 Brystvortekrem for såre brystvorter
 Seng og sengeutstyr "Brystglass" (melkeoppsamler)
 Vugge, kurv eller sprinkelseng X Tåteflasker X
 Madrass og madrasstrekk X Smokker X
 Babydyne X Poser for frysing av morsmelk
 Laken og dynetrekk. Flere skift X
 Sprinkelbeskytter til evt. sprinkelseng Eventuelt...
 Babycall X Lekegrind X
 Til stell Leketeppe
 Stellebord eller stellematte X Babygym
 Bleier Vippestol
 2-3 babyhåndklær X Bæresele, bæresjal eller bæreslynge XX
 Mild såpe og shampoo Bleiebøtte X
 Sinksalve og stellesalve X Kosebamse
 BabyoljeElekstrisk brystpumpe X
 Balje til bading Lammeskinn X
 Minst 15 myke vaskekluter X Sengehimmel (lage
Selv)X
 Minst 15 gulpekluter har 5
 Badebalje X

MINE NOTATER:

Jeg mangler fortsatt litt tøy, og gulpekluter.
Vippestol skal jeg få kjøpe brukt av en venninne til sommeren, så det er i boks.
Babygym og lekematte kommer jeg til å ønske i barselsgave og/eller til bursdagen min i september.
Bleier og slike ting kjøper jeg i Juli tenker jeg for å få alt i hus, har noe nå men ikke nok.

Er det noe du savner på listen som du føler er viktig å få med så si gjerne i fra :D


1 kommentar:

  1. Du har jammen mye på plass! Du ha jo tross alt noen uker igjen, men er jammen deilig med alt som er i boks :) Er såå glad for at jeg fordelte utgiftene over hele svangerskapet, for det hadde jammen blitt trangt om økonomien å skulle handle inn alt nå på slutten..
    Nå har jeg begynt permisjonen og føler ventetida virkelig er i gang! Du får kjase litt på chatten når du har tid ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.