søndag 12. juli 2015

En natt på føden.

Endelig hjemme igjen :)
I går ble jeg lagt inn for observasjon på føden og har vært der til nå, ikke helt etter planen men slik ble det da.
Jeg har gått hele uken og egentlig følt meg uggen i formen, uten at jeg kan forklare det noe bedre enn det.
Men i går toppet det seg og jeg var både svimmel, hodepine, hadde en følelse av at bena skulle gi etter, slapp og generelt uvell.
Så etter å ha drøyd det hele dagen bestemte jeg meg for å "mase" på føden i 17 tiden.

Jeg fikk ganske klar beskjed om å komme inn for en sjekk og godt var igrunnen det.
For der viste det seg at jeg hadde ganske forhøyet undertrykk og hvite blodceller (mener jeg på) i urinen, heldigvis ikke proteiner.
Undertrykket var på 109 på det høyeste mener jeg på, noe som var ganske mye høyere enn 60/65 som jeg vanligvis har ligget på.
Så da ble jeg pent nødt til å ligge over på føden for natten.

Jeg tok også CTG i går som viste at alt var bra med lille jenta vår heldigvis, livmoren jobbet aktivt for å forberede seg nå så det er bra tegn.
Ellers så sank BT iløpet av kvelden og i dag på morgenen var det nede i 88 på undertrykk, fortsatt høyere enn vanlig men under grensen som er 90 fikk jeg beskjed om.
Så da kunne jeg dra hjem, mot at jeg lovet å ringe ved den minste endring, så lite som hodepine, kvalme eller slapphet skulle jeg ringe inn for.
Jeg skal også ha resten av kontrollene mine på føden fra nå av, for å bli fulgt godt nok opp.
Blodprøvene jeg tok i går lå rett under det som er i grenseland så det misstenkes påbegynnende sv.forgiftning, men vi skulle se det an med hvile og ro hjemme.

Så nå ligger jeg her da, veldig glad for at jeg ringte føden og veldig glad for at hun fortsatt er der inne i magehuset sitt.
Jeg har virkelig innsett at man SKAL RINGE EN GANG FOR MYE og ikke vente hele dagen slik jeg gjorde.
Hadde det ikke vært for FB gruppen min hadde jeg nok ikke ringt i det hele tatt i går.
Så til alle andre gravide der ute, ring hvis du tenker tanken på at du kanskje burde ringe!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.