lørdag 8. august 2015

Svangerskapsoppdatering uke 40

 Termin: 11 August er datoen.
 Trimester:  3. trimester er jeg i nå.
 På vei: 40 uke på vei..
 Uker igjen: 3 DAGER igjen, eller max 17 men da tar jeg rennafart i veggen.
 Høygravid: Meget høygravid kan man vel si.
 Kjønn: I magen lurer det seg en liten vakker prinsesse som jeg allerede forguder <3
 Bestemt navn: Navn er bestemt.
 Aktivitet: Hun er veldig aktiv, men bevegelsene er mye seigere nå som det er mindre plass inni der.
 Siste innkjøp: Det var vel sengetøy og laken til vognen mener jeg på.
 Hodet ned: Hodet er ned og festet godt.
 Hodet festet: Hodet er godt festet nedi der.
♥ Melk i brystene: Haha ja, fikk helt sjokk når jeg så det.
Det kom da var jeg 25+4 på vei.
Det lekker mer og mer nå på slutten så jeg håper at ammingen går bra når den tid kommer.
 Hva mangler av utstyr: Baby gym, uro, lekematte.
 Dilla på: Jeg har egentlig ikke hatt noen store diller den siste tiden, det er enkelte dager jeg spiser mer av det ene eller det andre men det er ikke sånn at jeg MÅ ha det heldigvis.
 Utålmodig: Utålmodig er vel ikke et dekkende ord, nå er jeg veldig sliten og veldig klar for å få ut lille jenta vår, jeg er så spent på hvordan hun ser ut, hvordan hun er, om hun er stor eller liten, spinkel eller rund.
Jeg lengter meg gal etter henne og hver eneste dag føles ut som de 12 første ukene i svangerskapet.
Da sjekket jeg papiret for blod i frykt for å miste, nå er det i håp om å se litt blodspor :P

Fra ordinær ul 11. mars.

 Vann i kroppen: Masse vann i kroppen, spesielt på de varme dagene.
 Strekkmerker:Nei jeg har vært kjempe heldig, ikke et eneste strekk merke på magen eller puppene, kun gamle på innsiden av låra.
Så det er noe jeg virkelig er takknemlig for <3
 Tungt: Nå er det tungt ja, bekkenløsningen er bedre så fysisk er det ikke så ille, men psykisk er det ufattelig tungt for tiden.
Det kjennes at jeg går mot en tid jeg ikke har kontroll over, så det er mye bekymringer, litt angst, og mange tanker på hva jeg har i vente.
Det er også slitsomt med alle hormonene som herjer mer enn noen gang, tårene sitter løst og det er ikke mye som skal til før jeg blir helt utslitt.
Jeg sover også dårlig om nettene da det er vanskelig å finne gode stillinger, og når jeg først sovner så må jeg opp å tisse igjen.
 Kynnere: Jeg har hatt masse kynnere og maserier de siste 3 ukene, 4 ganger har jeg vært sikker på at det var fødselen som var på gang, men alle gangene har det roet seg.
Det hjelper nok ikke så mye på psyken med så mange falske alarmer heller.
 Humør: Hormonell, sliten, antydninger til små deprimert.
 Plager: Tretthet, kynnere/maserier, halsbrann som aldri før, treg mage.
 Vektøkning: Ifølge jm sin vekt er jeg oppe i 16 kilo nå, men mye er nok vann (håper jeg)
♥ Fødselsforventninger: Jeg klarer ikke helt å tenke på det, men jeg ser veldig frem til å komme i gang og ikke minst bli ferdig.
Jeg ser for meg at jeg i hvert fall skal bruke lystgass, og jeg er åpen for det meste av smertestillende.
Jeg tror det vil være en ekstrem smerte og jeg som reagerer med sinne når jeg har vondt ser for meg at jeg fort kan bli ganske hissig under fødselen :P

♥ Neste kontroll : På termin dagen, til Tirsdag.
 Hjerterytme: Den lå på 148 slag i minuttet sist jeg fant den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.