fredag 22. januar 2016

Annabell er 5 mnd gammel.

Det er litt vanskelig å holde seg unna bloggen for tiden kjenner jeg :)

Det er litt vanskelig å holde seg unna bloggen for tiden kjenner jeg :)
Annabell har blitt så stor, i går var vi på 5 mnd kontroll og hun er hele 8240 gram tung, det var en vektøkning på hele 1222 fra sist kontroll som var 7. Desember.
Hun fikk vaksine igjen i går og mamma hjertet mitt blør like mye hver gang.
Hun merket nok at noe var på gang så fort helsesøster tok frem sprøyten for da brettet hun leppen, og når låret ble vasket kom den såre, redde gråten.
Heldigvis var pappa`n også med, mest for min skyld tror jeg for jeg har virkelig problemer med å være på de vaksinene alene.

Annabell har lært å rulle rundt også nå, den koden knakk hun 20. Januar og nå ruller hun over gulvet i full fart.
Hun prater som en foss både dag og natt, har alltid masse hun skal fortelle oss og gir klar beskjed hvis hun føler at vi ikke hører på henne.
Hun er en jente som er blid så og si hele tiden, sover godt om nettene og er en fryd å være sammen med.

Jeg forberedte meg mye mentalt på at mammalivet ikke kom til å bli en dans på røde roser, at det ville være tøft og mange våken netter, at jeg ville være bånn sliten og lei.
Men det har så langt vært en dag der jeg har vært skikkelig sliten, resten av tiden har jeg bare nytt hvert sekund.
Jeg virkelig elsker mamma rollen, det å ha ansvaret for den lille jenten som jeg og han jeg elsker har laget, det å være omsorgsperson nr en og det å være en trygghet for datteren min er en helt fantastisk følelse.

Jeg nyter å være mamma og innser nok selv at jeg gjerne skulle hatt mange mange barn.
Men jeg er veldig heldig om jeg får en til, og for å si det slik så er det mer enn nok med 4 barn :P
Nå har vi bestilt oss tur til Mallorca i April med hele familien og når vi kommer hjem igjen er det rett ut i jobb for min del.
Eller jeg har bare vikar vakter å gå tilbake på, så jeg får muligheten til å velge litt selv heldigvis.
Planen nå er også å ha Annabell hjemme et år til ved mindre jeg får stor fast jobb innen høsten.
Jeg syns det er veldig tidlig å sende barna i barnehage når de er et år så jeg er veldig glad for at det ser ut som vi har muligheten til å ha henne hjemme et år til.




11 uker gammel <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.