fredag 20. februar 2015

Første magebilde.

På tirsdag var jeg hos jordmor, jeg har bare ikke fått skrevet om det før nå.
Det er alltid så koselig hos jordmor, vi pratet litt om tankene rundt graviditeten til nå, om jeg hadde noen plager og om jeg hadde kjent liv enda.
Jeg er 16 uker i dag (JIPPI) og har kjent bevegelse i magen fra og til i 4 uker nå, ikke sterke og ikke regelmessige, men akkurat som et rompetroll som slår mot mageveggen min.

Jordmor kjente også etter livmoren min, og nå befant den seg rett under navlen, og symfysemålet var på 14 cm, i uke 10 var den på 7 (livmoren var ikke oppe fra bekkenet enda) så jeg vokser fint.

De siste dagene har også magen kommet som et uvær, det er så rart å skulle bli større syns jeg.
For vi kvinner går jo rundt og både ser å hører hvordan man bør se ut, magen skal være tynn og flat, men kroppen skal helst ha litt former, fua skal være stor og rund, men veltrent så klart.
Vi har press på alle kanter om hvordan kroppen vår skal se ut, og når man blir gravid så endrer alt seg.
Da blir det naturlig at andre rundt deg sier at nå begynner du å få en liten kul på magen, man skal liksom smile og takke da, og når blikket først fester seg på magen din før på deg skal man stryke seg stolt over magen og smile.
Der sliter jeg litt altså.

Jeg har til nå gjemt meg i store klær, magebildet som jeg skulle ta fra uke 1 har jeg ikke tatt før nå, i uke 15, fordi jeg rett og slett føler meg feit!
Men når jeg tok bort teltet og på en stram overdel så jeg at jeg faktisk har en liten mage, og jeg prøver derfor å endre tankegangen min.
Hvorfor ikke være STOLT av den lille magen som vokser, drite i hva alle tenker og mener, om jeg er for stor eller for liten, for myk eller for hard, for dette er MIN mage, og min kropp.

Så her har dere de første magebildene, tatt i uke 15+4.¨






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.