fredag 13. februar 2015

Status oppdatering uke 15.

Da var vi inne i uke 16 lille venn.
15 uker er gjennomført og du vokser fort nå, fra uke 15 til uke 16 er ferdig skal du vist legge på deg hele 50 gram, det er ganske mye det.

Barnets hørsel er utviklet, og den lille hører lyder fra tarmene og hjertet ditt. I magen er det aldri helt stille.

Tenk det lille venn, nå hører du masse lyder rundt deg, der du ligger trygt og varmt inni mørket.
Jeg lurer på hvordan du reagerte når du hørte lyder for første gang, var det skummelt? Eller kanskje spennende? Eller ble du beroliget?
Jeg liker tanken på at du kan høre, det betyr at du utvikler deg <3

Det er så spennende og uvirkelig når jeg tenker på at jeg faktisk skal bli mamma, mamma for et lite barn som kommer til å være helt avhengig av meg, og ikke minst som jeg har skapt sammen med mannen jeg elsker.

Det er mange bekymringer for tiden, både om graviditeten men også om alt som venter når du kommer ut, for jeg vet jo faktisk ikke hva som venter meg, uansett hvor mye jeg leser meg opp vil jeg aldri vite før du er her.
Og gjett om jeg gleder meg da.
Ukene går liksom så fort, men også så sent for tiden, jeg ser så frem til å kunne kjenne flere spart fra deg, og til å få den fine runde magen, slik at mamma slipper og bare føle seg lubben.

Her om dagen fant jeg hjertelyden din igjen, det er en så fantastisk lyd, og jeg elsker å høre på deg lille venn.
I dag skal jeg hente lekegrinden din forresten, det blir så fint å få den i hus, for selv om det er lenge til du kommer har mamma allerede startet å planlegge godt, og når jeg kommer over gode tilbud så slår jeg til, for du fortjener kun det aller beste i hele verden.

♥ Termin:10. August 2015
♥ Trimester:  2. Trimsemester
♥ På vei:15 fulle uker, er i 16. uke nå.
♥ Uker igjen:25 uker.
 Høygravid: Langt der i fra :P
♥ Kjønn: 11. mars håper jeg at vi får vite det.
♥ Bestemt navn: Nei vi er ganske uenige der.
♥ Aktivitet: Kjenner bevegelser stadig vekk, gleder meg til det blir et mønster i det.
♥ Siste innkjøp:En bukse i str 50 som jeg kjøpte i går.
♥ Hodet ned: Nei hodet er nok over alt.
♥ Hodet festet: Nei det er alt for lenge til enda.
♥ Melk i brystene: Nei ikke enda.
 Hva mangler av utstyr:Det meste, har brystpumpe, vognpose, ammepute, lekegrind, vugge og litt klær til nå.
 Dilla på:Varierer veldig, men epler fra Coop, og baconost med baconbiter på toppen til frokost :P
♥ Utålmodig:Nei men håper det kan gå fort frem til ordinær ul.
♥ Vann i kroppen:Nei ikke enda.
 Strekkmerker:Nei ingen enda, smører godt med pattekrem så jeg håper de holder seg unna.
♥ Tungt: Nei det kan jeg ikke si.
♥ Kynnere: Tror ikke jeg har hatt det enda.
♥ Humør: Er nok litt hormonell for tiden ;)
 Plager: Tretthet er egentlig den eneste plagen nå.
♥ Vektøkning: Nå er jeg oppe på 1 kilo i vektøkning siden starten.
♥ Fødselsforventninger: Jeg prøver å ikke tenke for mye på fødselen, den blir det den blir uansett.
♥ Neste kontroll : 17. Februar hos jordmor <3
 Hjerterytme: Den lå på 155 slag i minuttet sist jeg fant den.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.