onsdag 25. februar 2015

En uke til ultralyd, nei to uker :-P

I dag er det akkurat en uke til ordinær ultralyd, og jeg kjenner virkelig at jeg er spent nå.
Vi har jo vært på en ultralyd før, det var i uke 12, og da så alt bra ut.
Nakkefolden var perfekt, lårbenet vokste vist slik det skulle i forhold til lengden på svangerskapet, fosteret hadde ben i nesa (noe som vist var bra hehe), ti fingre og ti tær.
Så i følge gynekologen min så han ingen ting som skulle tilsi at dette barnet ikke var et perfekt velskapt barn.
Men jeg er fortsatt ikke helt trygg på det, for på ordinær ul går de jo mye nøyere til verks, og gynekologen så jo ikke på organer og slike ting.
Så jeg er spent og litt nervøs, jeg håper (og tror) at min lille spire/blomst/foster/baby er helt frisk og fin.

Uke 12

Vi er veldig spente på om vi får vite kjønnet, tenk at jeg kanskje vet om jeg blir mamma til en datter eller sønn om en uke, det er ganske sprøtt..

Den siste uken har jeg igjen ikke klart å føle helt at jeg er gravid, eller ikke hele uken men de siste dagene er det vel egentlig.
Magen har krympet litt, men det er nok fordi jeg er mindre oppblåst nå enn jeg kanskje var en periode sist uke?
Jeg har ikke kjent bevegelser på lenge, en stund kjente jeg det nesten hver dag men nå har det vært stille.
Det er nok fordi livmoren vokser og barnet nå har større plass, kan "gjemme" seg litt mer og kanskje har endret stilling der inne.
Hjertelyden har jeg heldigvis hørt flere ganger, den er ikke noe glad i dopleren så hver gang jeg tar dopleren på magen finner jeg hjertelyden med en gang, men så forsvinner den like fort, for da "rømmer" den lille bort, så da må jeg jakte litt for å få inn igjen også skjer det samme en gang til.
Det er tydelig at den lille ikke liker følelsen av dopleren, så jeg bruker den veldig kjapt når jeg først bruker den nå, men for å roe ned meg selv er det nødvendig å høre etter av og til.


3D uke 12.

Også ser jeg i boka mi med alle avtalene, det er ikke en uke til, det er jo hele to uker til jeg får se deg igjen lille vennen min <3
Jaja godt jeg fant ut av det nå da og ikke neste onsdag, da får jeg smøre meg med enda litt mer tålmodighet.

2 kommentarer:

  1. masse lykke til på UL! :D spennende å kanskje få vite kjønnet :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Håper virkelig vi går vite kjønn, da tror jeg alt blir så mye mer virkelig :)

      Slett

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.