onsdag 11. mars 2015

Ordinær ultralyd

Kjære lille vennen min.
Endelig var dagen kommer for å få ta en titt på deg igjen, og denne gangen en grundig titt for å se om alt var slik det skulle være.
Du hadde gjemt deg godt på din "vanlige" plass i magen min, du liker deg best helt til høyre nede ved trusekanten, og der lå du også i dag.
Bena dine var fint plantet med føttene over hverandre, litt slik som mamma ligger når hun slapper av.
Hun målte litt her og litt der på deg, og de målene jeg kan komme på akkurat nå var ihvertfall at føttene dine var 2,4 cm lange, og hodet ditt 4,3cm mener jeg å huske.
Du hadde en perfekt hjerne og et perfekt hjerte som slo sterke slag, 2 nyrer og en urinblære som var meget full ;)

Mamma kunne ikke gjøre annet enn å smile der hun lå å tittet på verdens fineste film, lille deg som sprellet inni magen.
Jordmor prøvde å få noen fine bilder, men du ville ikke samarbeide helt med oss, det virker som du vil bli like sta som mamma`n din ;)
Pappa satt bak mamma og passet på hele tiden, tydelig stolt over det vi har skapt sammen.

Jordmoren hadde en misstanke på kjønn, men ville gjerne se en siste gang for å være helt sikker.
Etter en del leting fant hun kjønnet, og nå er virkelig diskusjonen på navnet ditt i gang.


Mamma og pappa har valgt å holde på denne hemmeligheten litt, vi vil så gjerne kose oss med tanken på at bare vi tre vet hva du blir en liten stund.
Men hvor lenge vi klarer å holde på hemmeligheten gjenstår å se, for mamma er sprekkferdig allerede hehe.

Du er virkelig det vakreste som fins lille vennen min, mamma er helt betatt av deg og syns det er helt utrolig å tenke på at du og jeg skal dele 5 mnd til før noen andre får slippe til.
I 5 mnd er det du og jeg som spiller på lag, andre kan hilse på deg litt men det er du og jeg som er sammen hele tiden, og det er en deilig tanke.
Den siste tiden har du vært så aktiv i magen min, du har gitt små og store tegn på at du trives inni der, og spesielt hvis du får kaffe, da smeller du til med noen saltoer som bare du kan.
Alle disse bevegelsene er helt nye for mamma, og de får meg ofte til å både skvette å le, og noen ganger må jeg snakke litt til deg for at du skal roe deg ned, for det er ikke alltid like deilig når du kjører deg inn i blæra som mamma akkurat har prøvd å tømme :P

Men jordmoren forklarte heldigvis pappa at mamma sin tissing er helt normalt, så nå kan ikke pappa klage på det mer, og vi så helt tydelig hvordan du lå å spente rett i blæra, ikke rart at jeg til tider løper på do hver halvtime.

Terminen ble flyttet en dag, så istedenfor 10. august er den flyttet til 11. august.
Det er 5 kalender mnd til fra i dag det :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.