fredag 16. januar 2015

Svangerskapskontroll hos lege.

I dag var jeg på 2. legekontroll.
Nå er jeg 11 uker og 3 dager på vei ifølge jordmoren og det er hun jeg følger.
Legen min er meget gammeldags og kunne ikke helt forstå hvorfor det var så viktig med disse dagene, jeg prøvde å forklare at det er viktig for meg for da kan jeg telle ned til disse 12 "farlige" ukene, og etter hvert de 24 første ukene, for etter uke 24 tenker jeg at jeg kan slappe litt mer av, for da kan man ihvertfall gjøre noe for lille blomst.

Jeg ble også veid i dag, sist jeg var hos jordmor sa hun at jeg kunne veie meg hjemme, ta bilde (som bevis på at det var den dagen) også gjaldt det, så det gjorde jeg i dag og vekten viser det samme som sist, en kilo opp fra start vekten.
Men legen var ikke enig i dette og ville ha meg på vekten, med sko og fult påkledd, når jeg forsiktig prøvde å si at det ville bli litt feil med tanke på at det bare er to uker siden jeg var hos jordmor og vekta da ville vise mye mer, hørte han ikke på meg.
Vekten viste 2,1 kg mer enn hjemme, selvfølgelig pga vintersko, tykk genser, bukse, og at jeg hadde spist og drukket en liter vann.
Så på helsekortet mitt nå ser det ut som jeg har gått opp 2 kg på to uker, noe som jo ikke stemmer en plass.

Det er en del sånne små ting som irriterer meg med legen, så jeg kommer nok til å prate med jordmor om det neste gang og ønske alle timene jeg kan hos henne.
Det er ikke noe galt sånn sett med legen min men jeg føler ikke jeg blir hørt slik jeg bør.

Men jeg fikk ihvertfall tatt blodprøvene, blodtrykk og urin prøve, blodtrykk og urin var helt perfekt, og jeg håper blodprøvene også er det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.