torsdag 29. januar 2015

Mine diller.

Kjære lille, denne bloggen skal etter hvert bli til en bok til deg, det er ihvertfall planen min.
Så nå kommer det noen ord om ting jeg har hatt ekstra dilla på.

Helt i starten, ja til og med før jeg viste at du var inni der så ble mamma veldig glad i chilli nøtter, og nå snakker vi VELDIG glad altså, det gikk flere 400 gr poser i uken.
Dette varte vel i rundt 2-2,5 uker før det gav seg på dagen, og etter det har jeg ikke smakt en eneste chilli nøtt..

Så skjedde alt dette med bestefar, og da klarte egentlig ikke mamma å spise noe særlig, det hjalp ikke at jeg var kvalm på toppen av det hele.
Så i noen uker var alt normalt, før jeg plutselig en dag kjøpte epler.
På coop hadde de noen helt fantastisk gode epler, de var akkurat slik mamma likte dem.
Sprø, saftige og perfekte i smaken, litt sure og litt søte om hverandre.
Fy så gode disse eplene var, og jeg var vel på butikken 4-5 ganger kun for å kjøpe flere epler, og kjøpte fort 15-20 epler i slengen, ja dette var forresten på under 2 uker :P

Jeg gjemte eplene i kjøleskapet slik at resten av familien ikke skulle finne de, og kjøpte andre epler til de andre, for disse var mine.
Men så tok sesongen for disse eplene slutt og de ble mer og mer melete i konsistensen og smaken var ikke lenger like god.
Så da kuttet jeg de ut.

Her på mandag kom jeg over grapefrukt, jeg klarte bare ikke gå forbi, og etter det har det gått med ihvertfall 9-10 stk, og jeg får panikk hvis jeg nesten går tom.
I dag var jeg på butikken for å kjøpe flere, men de som var på meny kjentes ikke mye gode ut, de var myke og luktet små surt.
Jeg kjente at panikken kom så smått, mens jeg tenkte ut en plan.
Hvor langt kan jeg kjøre for å finne noen gode, og hva hvis jeg ikke finner noen.
Jeg kjørte til den lokale (og nærmeste) butikken, og hele tiden mens jeg kjørte slo tanken meg at jeg måtte finne flere.
Heldigvis hadde de noen inne, og selv om disse ikke var verdens beste klarer jeg meg frem til i morgen ;)

Det var også en periode jeg laget masse pannekaker, frokost som middag, uansett gikk det ned.
Og sjokomelk har det gått en del av i perioder gjennom disse 12 ukene.

* Hadde du noen diller i svangeskapet?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.