tirsdag 27. januar 2015

Ultralyd bilder og undersøkelsen.

Ultralyden i går gikk så utrolig bra :D
Jeg gikk å grudde meg hele dagen og var skikkelig uvel.
Når vi kom inn på venterommet fikk vi beskjed om at det var litt ventetid, jaja enda mer tid til å grue seg på tenkte nå vi.

Til slutt, 20 minutter for sent ble vi ropt inn til gynekologen som skulle undersøke oss, og etter litt små prat fikk jeg beskjed om å legge meg på benken.
Jeg fikk kald gele på magen og lukket øynene hardt igjen, livredd for at det ikke skulle være liv.
Men så lukket jeg opp øynene etter noen sekunder og der, på skjermen vinket et lite foster til oss, og beveget seg så fint.

Han målte litt og jeg ble satt 3 dager tilbake og fikk terminen 10. august, men det går helt greit for det var liv laget og da skal jeg gjerne gå gravid noen dager til.
Nå er jeg da 12+4 på vei, isteden for 13 som jeg trodde jeg skulle være.

Hjerteslagene var på 177 i minuttet, og en fantastisk lyd <3
Lårbenet så perfekt ut, nakkefolden så perfekt ut, masse ben i nesa fikk vi beskjed om og det var bra.
Han prøvde å se etter kjønn, men det er jo for det første tidlig så det hadde blitt litt gjetting, og for det andre så fikk vi ikke fosteret i riktig vinkel så kjønnet må vi nok vente litt mer på.
Morkaken lå fint inn mot ryggen min, og han sa at hvis jeg var veldig heldig kan jeg snart kjenne bevegelser.

Jeg fikk også et bilde i 3D, men når han byttet til 3D la fosteret hodet i hendene så vi fikk ikke sett noe ansikt, men gøy å se selv om.

ImageUploadedByBV Forum1422289012.982977.jpg
Her har hn hånden foran fjeset (det hvite du ser ut til høyre)

ImageUploadedByBV Forum1422288881.429896.jpg
Det hvite/grå du ser helt til høyre er morkaken.
ImageUploadedByBV Forum1422288900.615020.jpg
Her er 3D bildet vi fikk med oss <3

Jeg er helt betatt, og vil stoppe alle jeg ser for å vise frem bildene.
Denne uken vil vi fortelle nyheten på facebook også, så da kan jeg endelig komme med bilder her inne også.
I og med at barna til min samboer gleder seg sånn til å fortelle det på skolen kan vi like godt si det selv også, og nå vet vi at alt er bra med den lille også, så da er det ikke så skummelt.

For en deilig lykke det er å vite at alt er bra med den lille, og at jeg skal bli mamma i august (hvis alt går bra videre)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.