onsdag 21. januar 2015

Uke 12 og snø.

Fy søren for et vær vi har her nede!
Det har snødd fra søndag til nå, omtrent i et sett, noe som gir oss mer snø enn jeg ønsker å ha ihvertfall.
Jeg prøver å holde meg unna snøfresen så godt jeg kan, i og med at vi har en meget tung og kranglete fres som ofte gjør at man må bruke mye kraft fra både armer eller som jeg gjør og bruker hofte/mage.
Jeg kjenner også på kroppen for tiden at den reagerer dårlig på stress og på sterk fysisk aktivitet.
Altså missforstå meg rett, jeg sitter ikke bare på sofaen og sløver, men jeg lytter til kroppen og gjør aktiviteter jeg vet at den liker, slik som turer, forsiktig styrketrening og lette øvelser, men jeg velger å ikke gjøre det tyngste når jeg kjenner at det ender med mer kvalme, sammentrekninger i livmoren og at energien går ned isteden for opp.

Men ja nok "bortforklaringer", jeg måtte ty til fresen i dag og frese tona vår, tok det i tre etapper og det kjenner ut som det har gått bra.

I går bikket jeg 12 uker, så nå er jeg inne i den mer sikre perioden i graviditeten og burde vel egentlig slappe mer av, men det tror jeg ikke at jeg klarer før jeg har sett den lille eller hørt hjertelyden.
Men til mandag er det første ul og det skal bli så godt å se om alt er bra eller ikke.

Denne uken er det også tilbake på jobb, og jeg har jobbet fra mandag og skal jobbe frem til torsdag, jeg jobber på en bolig for psykisk utviklingshemmede og stortrives, men kjenner at det også er litt tungt for tiden, men det har nok noe med at jeg fortsatt sliter litt med kvalme og tretthet, så jeg håper det blir bedre etter hvert.
Stillingen min har bare kvelder og netter så det blir mange timer på få dager for min del, veldig greit i lengden men litt tøft når det står på.

Nå skal jeg slenge meg en liten time før det er litt husarbeid som står for tur før jobb igjen :)
Jeg gleder meg til jeg kan begynne å legge ut bilder og slikt for dere (og meg), men vil vente til vi har delt nyheten med alle sammen først.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.