mandag 6. juli 2015

Mine symptomer og plager nå VS uke 11.

Jeg fylte ut denne første gang i uke 11, nå tenkte jeg det kunne være gøy å fylle den ut på nytt for å se endringene.

Uteblitt menstruasjon - 29.November.
Ømme bryster - Ømme og STØRRE! /Nå er de tilbake til ømme igjen pga melken, men etter uke 15 gav de ømme brystene seg helt frem til rundt uke 30.
Større brunt felt på brystene- Litt men ikke så mye enda./Ohh yes, puppene er ikke slik de en gang var.

Tretthet - I starten var jeg super trøtt, første ukene kunne jeg sove hele dagen./ Nå er trettheten tilbake, det er nok en kombinasjon av hormoner som øker igjen og det at det faktisk er mye tyngre for kroppen nå på slutten.
Raskere sliten- Ja både kondisjon messig og psykisk./ Ja nå blir jeg sliten bare av å snu meg i senga :P

Fryser lett - Ja har blitt så utrolig frysen../ Det var en gang... nå er det motsatt, fy fabian så varm jeg er!!!
Humørsvingninger - Har hatt noen runder med akutt sinne men ikke så mye enda./Stadig vekk..

Mensmurring - Har hatt en del vonde tak./ Nei nå er det bare hodet til baby som presser seg ned i bekkenet som er vondt.
Magekramper- Ikke annet enn når jeg har vært veldig oppblåst./Ingen endringer.
Et hardt punkt nederst på magen kan kjennes med hånden- Dette har jeg ikke merket!/Er nok litt over det stadie der.
Smerter i korsryggen - Nei./Ja!!
Nesten lignende vokseverk i kroppen - Nei ikke enda./Altså alt vokser for tiden, så ja.
Stikkninger i området rundt halebeinet - Nei./Hvor er det det ikke stikker og dras for tiden egentlig?


Tykkere hår/tynnere hår- Ikke merkbart enda men håret har blitt sprøere./Nå er det litt tykkere føler jeg, og jeg mister mindre hår!
Blødende tannkjøtt- JA!/ Er ikke så ille lenger nå.
Spenn/vondt i tennene - Ja spenn i tennene har jeg merket litt av men ikke mye./Nei ikke merkbart nå.
Munnsår- Nei.
Halsbrann - Hadde mye første to ukene men ikke nå lenger./Jepp, har vært plaget hver dag siden uke 23-24 et sted, når du gleder deg til å få ut ungen mye for å slippe halsbrannen vet du at du er lei!
Ofte dobesøk - Noe men ikke mye./4 ganger om natten minst, og gjentatte ganger om dagen, blæra mi får kjørt seg.
Kvalme- Ja fra uke 6-7 til uke 10 var jeg kvalm hver morgen med oppkast fra uke 7-8./ Får kvalmetak enkelte dager nå på slutten også.
Stikk i magen - Ja noe./Teller babyens kropp? :P
Kløe i underlivet (grunnet sopp eller forandring i skjedekulturen)-Ikke sopp til nå men litt kløe selv om. / Nei.
Skiftende hard/løs mage - Slet med hard mage og forstoppelse i starten av graviditeten, så ble den løs også er den ustabil nå, kan veksle mellom hard og løs fra dag til dag.
Begynnende hemorider (kjennetegnes ved kløe i og rundt endetarmen samt. enkelte blodspor) -nei ikke enda, hadde vært fint å sluppet unna :P/ Ja :(
sukkertrang/sitrustrang - Epler ja, men må være EN type epler (kanzi) som jeg kun har funnet på Coop, så jeg drar gjerne byen rundt etter de, dette var både på starten og nå på slutten.

Sulten - Nja, varierer veldig, men som oftest er jeg mer sulten på morgenen og ingen matlyst på kvelden, kan fint lage meg pannekaker til frokost, for så å finne ut midt i at jeg heller vil ha knekkebrød, for så å få lyst på havregrøt :P/ Nei sliter med å få i meg nok mat.
Tørste -Jeg drikker utrolig mye mer vann nå enn før jeg ble gravid, og nesten ikke brus i forhold til før (kanskje et glass om dagen nå)/Litt kanskje, går mer i brus nå enn i starten dessverre.
Overfølsom luktesans-På noen matvarer, her om dagen poppet samboeren min popcorn, og det luktet så ille at jeg brakk meg flere ganger, aldri noen gang igjen om det skal lages her hvis det skal lukte sånn :P/ Har ikke vært veldig plaget heldigvis
.
Endrede matønsker (liker ikke yndlingsretten sin osv.) -Ikke egentlig, men jeg spiser anderledes enn før, godteri og potetgull frister ikke mens epler, frukt og vann frister veldig./Nei spiser som vanlig stort sett.

Ny glød -Ikke merkbart hvertfall, hverken i starten eller på slutten ved mindre svette teller :P
Vannsamling i kroppen -Nei ikke enda/ JA opp 4 kilo på en uke kun med vann sier sitt, vondt og irriterende..
Leggkramper- Nei./ JA..
Svimmelhet (blodtrykk som synker og stiger voldsomt )- Lavt blodtrykk. /Normalt blodtrykk stort sett.
Hodepine 
Ikke mer enn før.
Kviser- JA, startet med masse kviser men det gav seg i uke 8-9 men kom tilbake igjen nå i uke 10-11/Ikke vært veldig plaget..
Oppblåst- Veldig oppblåst på kveldene./Nei.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.