fredag 15. mai 2015

Alenedag med barna.

Planleggingsdag på skolen betyr som oftest at jeg blir sittende med begge barna til samboeren min, i og med at han ikke kan ta fri når han vil.
For meg passer dette egentlig perfekt, for det er ikke så ofte jeg og barna får alenetid, bare oss tre.
Så dagen i dag startet med en rolig frokost på oss, etter vi alle tre hadde fått sove lenger enn vanlig, før barna gikk opp litt og jeg ryddet nede i etapper.
For med et kranglete bekken er det ikke så mye jeg orker på en gang, men selv føler jeg at jeg har fått gjort mye til tross for det.
Det ble tørket støv fra de alt for mange flatene våres, ryddet ut og inn i oppvaskmaskinen og hengt opp en klesvask (de to siste punktene her er desidert noe av det verste jeg kan utsette bekkenet for, sammen med støvsuging og gulvvask).
Nå støvsuger jentungen (ukeplikt) før hun skal avsted å ri litt med sin tante.

Jeg og guttungen skal på shopping etter hun har dratt.
Han har nettopp hatt bursdag og skal derfor få kjøpe seg noe fint for bursdagspengene sine, dere kan tro han gleder seg.
Det er ikke ofte vi to finner på slike ting helt alene så det blir veldig koselig for oss begge to regner jeg med.
Jeg elsker å bruke tid alene med barna, det er da man knytter de sterkeste bånd og lærer å respektere hverandre på et annet plan enn når vi alle 4 er samlet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.