fredag 22. mai 2015

Redebygging og litt av huset vårt.

Jeg tror jeg er inne i en redebygging fase eller noe for tiden.
For her er energien så høy som den ikke har vært iløpet av hele svangerskapet, og jeg er så ufattelig rastløs at jeg ikke vet mitt eget beste lenger.

Slik som i går, da hadde jeg støvsugd OG vasket hele mellometasjen vår før klokken var halv 11, den er på godt over 100 kvadrat og inneholder 2 ganger, bad, kjøkken, stue og soverom.
Når jeg var ferdig med å vaske alt så tok jeg like godt kjøkkenet til bunnen også, også startet jeg på stuebordet som så og si alltid inneholder klær som er brettet.
Ja og når jeg hadde gjort alt det og bekkenet mitt egentlig skrek etter sofaen, ja da begynte jeg å tømme kottet som kommoden til A skal stå på.

Begge bildene er malt av meg.
Jeg trenger vel ikke akkurat si at jeg var ødelagt når mannen endelig kom hjem fra jobb?
Eller at natten til i dag ikke akkurat var behagelig, for jeg får det gjerne ekstra ille på nettene etter en slik dag.


Mannen fikk opp listhyllene i går, så nå har jeg endelig familien på veggen der også.

Uansett, jeg våknet i dag da med sukk og stønn for å komme meg ut av senga, smurte nisten til mannen før jeg sendte han avsted på jobb, ja jeg må jo få med meg at jeg faktisk våknet en halv time før klokken ringte, 05.43 for å være presis!
Etter han var sendt avsted slang jeg meg på sofaen og prøvde å fortelle meg selv at jeg måtte ta det med ro i dag, slappet av en time på sofaen før jeg ikke klarte mer.
Da tok jeg like godt ned alt av bilder, pynt og dill dall fra vegger og hyller, tørket støv i alle karmer og pyntet hyller og karmer på nytt.
Peishylla vår med minneplassen til pappa <3

Noen bilder tok jeg bort og nye bilder kom opp.
Det tok ikke mindre enn 3 timer før jeg var ferdig, og da var det nok, trodde jeg.
Men her sitter jeg og funderer på hva jeg skal gjøre, om jeg skal skru sammen både seng og kommode til A selv eller om jeg skal lytte på fornuften å faktisk slenge meg på sofaen til det er mat en gang.
Kroppen sier ihvertfall at jeg bør gjøre det siste.




Denne bildeveggen henger bak spisebordet vårt, jeg elsker å sitte å titte på den fine familien min når jeg spiser her.

Bokhylla er overfylt, så jeg funderer på hvor vi kan få inn en til.

Vi har 3 store vinduer som går nesten fra gulv til tak i stua, her må jo alt bort etter hvert i og med at lille A kommer til å bruke dette vinduet når hun starter å gå (regner jeg med)



Dette er vel det møbelet jeg er minst fornøyd med i hele stuen :P
Men mannen betalte en gang mye penger for kommoden så han vil helst beholde den, mens jeg gjerne kunne byttet den ut med en i hvit eller en stor bokhylle :P

Nå skal jeg lage mat til mann og brødre, de støper gulv nede på vaskerommet mitt, så da får jeg diske opp med litt mat til de :)

3 kommentarer:

  1. Hei Silje.
    Hva med å inngå ett kompromiss? Dere beholder kommoden, dersom du får male den hvit 😁 Happy wife, happy life!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe akkurat den biten har jeg nevnt for han, men han var ikke helt enig der dessverre :P Men jeg håper nå å få han med på enten det eller å skaffe en ny :P

      Slett
  2. Så fint dere har det! Deilig å kunne sulle og gjøre ting klart, men pass på deg selv :) Kjenner såå mange som sier de sleit med bekkenet under svangerskapet som fikk det enda verre etter babyen var født.. Og det er så kjedelig, så ikke anstreng deg altfor mye nå da! :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.