tirsdag 5. mai 2015

Liste over hva man må og bør ha av klær til nyfødt.

Jeg fant denne oversikten på foreldre.no sin side og tenkte at kanskje flere enn meg funderer på hva man må og bør ha av klær og diverse.
Derfor tenkte jeg at jeg kunne dele den med dere.


Må ha av klær!:

♥ 6–7 lang­er­me­de bo­dy­er. (vi har 5 i str 50 og 6 i str 56 til nå)
♥ 3–4 spar­ke­buk­ser. (her har jeg 1 i str 50 og 3 i str 56)
♥ 3–4 py­sjer. (Ingen i str 50 og 2 i str 56)
♥ Jak­ker. (ingen i noen av størrelsene)
♥ Luer. (to i nyfødt str)
♥ Sok­ker. (ingen men har 7 strømpebukser som jeg tenker vi bruker istedenfor sokker)
♥ Myke buk­ser med bred strikk oppe. (en i hver str 50/56)
♥ Siklesmekker. (ingen)
Sommerbabyen må i tillegg ha:
♥ 6-7 kortermede bodyer i bomull. (ingen så her må jeg fortsatt handle litt :D )
♥ Solhatt. (en søt liten)
Vinterbabyen må i tillegg ha:
♥ 2–3 bodyer i ull.
♥ 2–3 strømpebukser eller tights i ull.
♥ Ullsokker, både tynne og tykke.
♥ Ullvotter.
♥ Lue i ull.
♥ Utedress med ullfôr og dress i fleece eller ull.
(måtte bare legge ved dette også, nederste er første testen jeg tok, også er det 5 dager etter det :) )

Bør ha:

♥ Saueskinnstøfler el­ler and­re tøf­ler.
♥ Gen­se­re som er enk­le å ta på.
♥ Klær med sto­re åp­nin­ger og bleie­åp­ning i skrit­tet.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.