tirsdag 7. april 2015

Jordmortime.

Da var man hjemme fra jordmor og en lang tur til byen.
Først kan jeg jo gå igjennom jordmortimen.
Hun var ikke annet enn strålende fornøyd med utviklingen til lille.
Hjerteslagene lå mellom 145-155 i minuttet noe som var helt perfekt for vår lille jente, symfysemålet var nå på 21 cm, noe som er opp 4 cm siden uke 19 og som var helt perfekt, eller jeg ligger hakket over streken men det hadde ingen ting å si.
Litt proteiner i urinen men det er også vanlig og vektøkningen jeg har var også god mente hun på, den er på ca 5 kilo til sammen nå og hun mente på at det nok var litt vann inni bildet da jeg har litt ødemer allerede..

Etter jordmortimen gikk jeg å kikket litt for meg selv, før jeg etter hvert satt snuten hjem.
Bare etter litt shopping med sakte gange kjenner jeg bekkenet godt, så etter jeg kom hjem havnet jeg rett ut på sofaen en time både for avlastning for bekkenet og ikke minst for øynene, rart hvor trøtt man kan bli med mindre søvn!

Jordmor mente at jeg egentlig burde blitt sykemeldt pga plagene, men jeg ønsker å jobbe så lenge som mulig og ville derfor se det litt an, kanskje dumt gjort å presse seg slik men enn så lenge jobber jeg så pass lite at det går sånn tålig.
Så får jeg heller se etter hvert.
Hun mente også at jeg ikke burde presse kroppen for mye med aktivitet uten å legge inn hvile, for noen ble vist bekkenet bedre med turer og for andre ble det verre, det er vist ingen fasit der heller.
Blir vel å kjøpe bekkenbelte til helgen som jeg bruker når jeg er ute å går, det stabiliserte ihvertfall godt når jeg prøvde det en helg.

Ellers så ble det ikke så mye handling i dag egentlig, noen truser til meg selv da jeg vokser ifra de i small, og en ny haremsbukse, jeg bor i disse fra cubus for tiden, så deilige å gå i selv om jeg ikke ser mye fin ut i de hehe..
Nå venter jeg egentlig bare på at mannen skal komme hjem etter hvert slik at jeg kan lage seibiff og løk til oss.

Ellers så blir det planlegging av uken her hjemme, jeg gleder meg sånn til å hente barnevognen på lørdag :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.