lørdag 18. april 2015

Stressfull uke og bursdager.

Herregud så sliten jeg er!
Denne uken har virkelig vært et mareritt fra ende til annen, det har vært 3 intensive dager på jobb, der jeg har hatt langvakt på Tirsdag, frem til halv 11 på kvelden, så kveld og natt på Onsdag også kveld på Torsdag.
Ikke det at jobben i seg selv er slitsom, for som regel stortrives jeg på jobb både med de jeg jobber med og de som bor der.
Men denne uken har alle vært på dårlig humør og det har endt med at jeg har måtte megle mellom beboere, diskutere med beboerene (type trassig tre åring diskusjoner med <hvorfor er det sånn da?>)

Ikke nok med at jeg da har jobbet mye på kort tid, så skal vi ha to bursdager denne helgen og dermed må huset ryddes og vaskes, det er også en jobb i seg selv da vi driver å pusser opp kjelleren og diverse andre prosjekter.
Så jeg har brukt de få fritimene jeg har til å rydde og vaske hjemme, for så å dra på jobb å diskutere resten av kvelden.

Vel hjemme, de få gangene jeg har sett familien, så har barna slått seg vrange og det har vært enda mer diskusjoner der, med hvorfor de må gjøre leksene og hvorfor det er sånn og ikke sånn..
Og når jeg da endelig hadde fri i går, og måtte bake alle kakene til helgen, ja da tar kenwood maskinen min kvelden slik at jeg blir stående med en stavmixer og en lånt håndmixer som ikke fungerte som den skulle.
Så jeg har med andre ord hatt en ganske stresset uke, noe som igjen har gitt utslag i masse vonde kynnere og kraftig bekkensmerter.
Jeg kjenner også at psyken min er på vei til å få en knekk igjen (har slitt med depresjoner tidligere og kjenner derfor fort igjen symptomene på nedgang når det kommer) jeg regner med at det er fordi det har vært mye kaos i livet mitt den siste tiden (ikke bare den siste uken men en god stund egentlig) og fordi jeg bekymrer meg mye for lille i magen når kynnerene blir så sterke som de har blitt mange ganger denne uken.
Så når helgen er over blir det å ringe legen for en prat, jeg ønsker helst å unngå sykemelding men med bekkenplager og en fysisk og psykisk krevende jobb er det mulig jeg må sykemelde meg litt ihvertfall, får høre hva legen sier.

Til neste uke skal jeg jobbe 3 sammenhengende kveld/natt og en kveld, så jeg regner med at det blir nok å gjøre da også.
Nå kommer snart gjestene her så jeg må få dekket på og ordnet det siste, skal prøve å ta bilde av kakene før de blir spist slik at jeg har noen bilder å slenge inn her, også er det egentlig på tide med ny statusoppdatering i dag, men får se om det blir i dag eller en annen dag, vet ikke når jeg får satt meg til igjen.


Bursdagsfeiringen gikk veldig bra, og nå er det bare å få barna i seng etter hvert også er det noen timer på sofaen under teppe før det er natten.
Gulkrem kaken ble en suksess som alltid og forsvant først sammen med pavlovaen.

Pavlovaen ble kjempe god, alt ble laget fra bunnen og smakte herlig om jeg får si det selv ;)


Det ble et ekstremt dårlig bilde men sånn er det med dårlig kamera på telefonen :) Man ser ihvertfall kulen som blir større og større.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.