fredag 24. april 2015

Utfordringer i hverdagen.

Samtidig som at magen vokser, blir også ting naturligvis tyngre.
Det så jeg jo komme, men jeg så vel ikke for meg alle episodene jeg skulle igjennom.


  1. Det å sette seg ned på gulvet for å ta på sko var før en enkel sak, jeg spratt opp når skoen var knyttet og hele episoden tok meg gjerne et minutt.
    Nå derimot er det andre boller, for det første så tar jeg kun på meg vanlige sko (alt annet enn clogs) når jeg skal ut blant folk, og da tar jeg meg til og med i å se an de jeg skal møte (er det mamma kan jeg gjerne fortsette å gå med clogs).
    For så fort jeg skal ta på joggesko er det en evig kamp, joda jeg har en stol stående i gangen for å gjøre alt enklere, men den glemmer jeg som oftest å bruke, ja frem til jeg sitter der på gulvet.
    Opp kommer jeg meg til slutt, mens jeg høres ut som en blanding av kåt ku og hvalross.
    Og når skoene er på og jeg er på beina igjen, ja da forteller kroppen min i fra at den stolen står der for en grunn, nettopp for å brukes slik at jeg ikke skal få mer vondt i bekkenet.

    (Bildet er lånt av rampestreker.net)
  2. Det å sette seg på huk for å knytte skoene til brukerne på jobben var ingen sak før, men nå kommer magen i veien og jeg må sette meg i typisk froskestilling (med beina bra spredd fra hverandre) for å få plass til magen imellom bena.
  3. Kutte grønnsaker til middag er ikke lenger gøy, det er en nødvendighet som må gjøres i etapper, for hver gang jeg tar i spenner magen seg i sterke kynnere.
  4. Dusj er et tiltak, da det for det første gjør vondt å stå for lenge om gangen pga bekkenet, for det andre gjør vondt å strekke magen (vaske håret) og ikke minst fordi hårveksten både på leggene og andre steder aldri blir helt borte.
    For det er ikke bare trygt å skulle bruke en skarp gjenstand "der nede" når man ikke ser noen ting, det ender opp med halvveis barbert og halvveis hårvekst, mannen sier heldigvis ingen ting ;)
    Gravid og barbering
    (Lånt fra rampestreker.net)
  5. Alt jeg gjøre tenkes igjennom flere ganger før det blir gjort, er det verdt å støvsuge bare for at mann og andre rundt oss skal tro at jeg holder orden, når jeg blir liggende rett ut resten av dagen?
    Næææ,... jo faan jeg kan vel gjøre det, så ille blir det vel ikke, eller.....!
I dag har jeg virkelig vært effektiv, jeg har fått tatt meg en dusj, satt på oppvaskmaskinen og vurdert å tømme maskinen i to timer nå.
Etter jeg støvsugde og laget kjøttsuppe middag i går har bekkenet slått seg totalt vrang, så jeg har brukt mesteparten av dagen på sofaen, men nå kommer snart min kjære mor, så da blir det endelig skikkelig mat i kroppen (har spist i dag altså men bare det babyen vil ha (som er skolebrød, jordbær, drue, vanilje kesam og pepsi max ;) )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor etter deg.